FAQ

FAQ2023-10-31T12:36:07+01:00
Openingsuren2022-11-24T12:27:26+01:00
  • Maandag – Donderdag: 8:30 u. – 12:00 u. & 13:00 u. – 17:00 u.
  • Vrijdag: 8:30 u. – 12:00 u. & 13:00 u. – 16:o0 u.
  • Zaterdag en Zondag: Gesloten

Tijdens de middaguren kunt u ons enkel per mail bereiken

Hoe kun je ons contacteren?2022-11-24T12:25:46+01:00
  • Telefonisch: 089 55 98 94
  • Via Mail: info@sunlogics.be

Tijdens de middaguren kunt u ons enkel per mail bereiken

Collectief Verlof2023-06-30T12:35:28+02:00
  • Wij zijn ieder jaar collectief gesloten tijdens de feestdagen & tijdens het bouwverlof.
  • Bouwverlof 2023: 14 juli tot en met 7 augustus

 

Hoeveel bespaar ik als ik zonnepanelen installeer?2020-11-15T15:59:35+01:00

Zolang u niet meer verbruikt dan u produceert, betaalt u niets voor uw elektriciteit.
Kortom: u bespaart vanaf het moment waarop u uw zonnepanelen laat plaatsen.

Hoeveel weegt een installatie op mijn dak?2022-11-23T15:11:21+01:00

Voor schuine daken mag je rekening houden met een gewicht van ongeveer 20 kg.

Voor installaties op een plat dak ligt het gewicht hoger omdat er met ballast gewerkt wordt. Hier mag
je per paneel ongeveer 30 kg tellen.

Wat is de terugverdientijd van mijn installatie?2022-11-23T15:10:21+01:00

De terugverdientijd van een installatie is tegenwoordig heel persoonlijk en hangt af van uw
verbruiksprofiel en of u al dan niet een batterij plaatst. In de offerte geven wij een indicatie van uw
terugverdientijd aan.

Welke premies krijg ik als ik zonnepanelen installeer?2020-11-15T16:03:14+01:00

Groencertificaten

De Vlaamse overheid steunt de productie van duurzame elektriciteit met groencertificaten. Voor elke 4348 kW groene stroom die u met uw zonnepanelen opwekt, krijgt u een premie van 93 euro.

Premies voor zonnepanelen

Daarnaast betalen sommige gemeentes een premie voor de installatie van zonnepanelen. Sunlogics houdt in zijn offertes rekening met alle premies waarop u recht hebt. Het geeft u een duidelijk overzicht van uw kosten en terugverdientijd.

Welke vergoedingen moet ik betalen als ik zonnepanelen installeer?2022-11-17T11:23:07+01:00

Netbijdrage voor eigenaars van zonnepanelen

Als lokale producent van hernieuwbare energie – met een geïnstalleerd vermogen van maximaal 10 kW – betaalt u een netvergoeding voor het gebruik van het elektriciteitsnet. Uw netbeheerder bepaalt de hoogte van de netvergoeding.

Hoe lang is mijn offerte geldig?2022-11-23T15:08:47+01:00

De geldigheidsduur wordt steeds op uw offerte vermeld. Op momenten van grote
prijsschommelingen kan de geldigheidsduur verkort worden. Meestal is een offerte 2 tot 4 weken
geldig.

Valt uw omvormer regelmatig uit?2020-11-15T16:09:06+01:00

Dit heeft waarschijnlijk te maken met een te hoge netspanning.

Zonnepanelen produceren gelijkstroom, die door de omvormer wordt omgezet in wisselstroom. De stroom wordt door de omvormer in het net geïnjecteerd. Het net absorbeert alle stroom die binnenkomt en verspreidt dat weer naar andere afnemers van elektriciteit. Als er op een bepaald moment heel veel stroom in het net wordt geïnjecteerd, terwijl er op hetzelfde moment heel weinig vraag is, dan leidt dat ertoe dat de spanning gaat oplopen. De netbeheerder dient ervoor te zorgen dat de spanning rond de 230V blijft.

Als verbruiker kan u er zelf niet veel aandoen, behalve ervoor te zorgen dat u stroom afneemt op het moment dat de zonnepanelen produceren.

Indien de storingen blijven aanhouden dient u contact op te nemen met de netbeheerder Fluvius.
Dit kan via volgende link: https://www.fluvius.be/nl/neem-contact-op/zonnepanelen

Hoe werkt een zonnepanelen installatie2022-11-23T15:04:06+01:00

Zonnepanelen verzamelen zonne-energie en zetten die om in elektriciteit. De panelen bestaan uit
twee lagen silicium (de zonnecel) waartussen – onder invloed van licht – elektrische stroom loopt.
Een zonnepaneel bestaat uit een reeks met elkaar verbonden zonnecellen. Die vangen het zonlicht
op en zetten dat om in gelijkstroom. De omvormer zet de gelijkstroom om in wisselstroom, geschikt
voor het openbare elektriciteitsnet.

Moeten zonnepanelen gereinigd worden?2022-11-23T14:58:13+01:00

Wij raden aan om de zonnepanelen geregeld te laten reinigen, elke 2 jaar is een goede richtlijn. Er
zijn factoren die een invloed hebben op vervuiling zoals bomen en verkeer. Ook de helling van uw
panelen speelt een rol hierin, hoe kleiner de helling, hoe sneller het vuil onderaan het paneel zich zal
ophopen en tot aan de cellen van het paneel zal komen. U kan ons contacteren voor het reinigen van
uw zonnepanelen.

Zonnepanelen op ronde daken?2022-11-23T14:55:21+01:00

Ja dat kan, onze adviseurs kunnen hier meer uitleg over geven.

Kan ik zonnepanelen plaatsen op een schans?2022-11-23T15:06:07+01:00

Ja dat kan. Is uw dakoriëntatie niet geschikt voor de installatie van zonnepanelen? Staan obstakels op
uw dak een optimale lichtinval in de weg? Dan bieden de schansen voor zonnepanelen u de ideale
oplossing.

Uw voordelen:
 Een esthetische oplossing voor de installatie van uw zonnepanelen
 U plaatst de zonnepanelen in de meest ideale positie en oriëntering
 Vaak kunt u meer zonnepanelen leggen dan bij een traditionele installatie op het dak
 Keuze uit verschillende afmetingen en installatiemogelijkheden

Wat als mijn monitoring niet meer werkt?2022-11-23T15:25:50+01:00

Vaak helpt het om de internetmodem de resetten. Dit kan u doen door de stekker van de modem uit
te trekken en 20 seconden te wachten. Als het probleem hierna nog bestaat, kan u onze technische
dienst contacteren op het support@sunlogics.be.

Wat als het slecht weer is de dag van mijn installatie?2022-11-23T15:15:28+01:00

Onder sommige weersomstandigheden is het niet veilig om een installatie door te laten gaan. Denk
hierbij aan regen- of vriesweer. Als uw installatie uitgesteld werd, zal u voorrang krijgen voor een
nieuwe installatiedatum.

Kan ik een andere omvormer krijgen die wel geleverd kan worden?2022-11-23T15:14:30+01:00

Moest er materiaal zijn dat niet vlot geleverd kan worden voor uw installatie, kunnen wij u de keuze
geven om een ander merk of type te kiezen dat gelijkwaardig is naar prijs-kwaliteit.

Wanneer wordt mijn installatie gekeurd en wie vraagt de keuring aan?2022-11-23T15:13:15+01:00

Na de plaatsing van uw installatie vragen wij de keuring aan. U ontvangt van de keuringsinstantie een
datum voor de keuring van uw installatie.

Wie vraagt de premie aan?2022-11-23T15:19:49+01:00

Als u recht heeft op een premie voor uw installatie, kan u die zelf aanvragen. Sunlogics vraagt geen
premies aan.

Hoe werkt de voorschotkorting?2022-11-23T15:20:35+01:00

Indien u kiest voor een voorschotkorting, krijgt u de korting zoals vermeld op uw offerte, toegekend
als deze betaald wordt voor de vervaldatum. Deze korting wordt automatisch toegekend, en
verrekend op uw eindfactuur.

Hoe werkt de vriendenbonus?2022-11-23T15:21:18+01:00

Als u Sunlogics aanraadt bij iemand die u kent, en die persoon op uw aanraden een bestelling plaatst
bij ons, dan heeft u recht op de vriendenbonus van maar liefst 100 euro!

Wat doe ik bij een foutmelding?2022-11-23T15:29:37+01:00

Als u een foutmelding heeft op uw installatie, kan u best eerst proberen om de omvormer te
resetten. Vaak is de storing hiermee verholpen. Indien dat niet het geval is, kan u onze technische
dienst contacteren op het mailadres support@sunlogics.be. Zij kunnen dan kijken of wij het
probleem vanop afstand kunnen verhelpen. Als dat niet het geval is, kan een betalende interventie
ingepland worden.

Wat als ik van internetprovider verander?2022-11-23T15:24:08+01:00

Bij het veranderen van uw internetprovider, vb. u schakelt over van Telenet naar Proximus, kan het
zijn dat uw monitoring opnieuw ingesteld moet worden. Voor de meeste omvormers is het nodig dat
een technieker hiervoor langskomt voor een betalende interventie.

Vanaf wanneer werkt mijn monitoring?2022-11-23T15:22:50+01:00

Na de betaling van uw eindfactuur, ontvangt u binnen ongeveer 14 dagen uw login gegevens voor de
monitoring.

Go to Top